NAJVEĆE ŽELEZNIČKE NESREĆE U JUGOSLAVIJI: Jedna je najsličnija tragediji u Grčkoj, a još uvek se pamti Bioč FOTO

13:09

01.03.2023

Podeli vest:

Printscreen/FB/MZ Bistrica

Danas je Grčku zadesila strašna tragedija u kojoj je poginulo najmanje 32 ljudi, a 85 je povređeno u sudaru dva voza u mestu Larisa. Nažalost, ovakve katastrofe dešavale su se u istoriji jugoslovenskih železnica od kojih je poslednja bila 2006. godine u Bioču u Crnoj Gori.

ŽELEZNIČKA NESREĆA U BIOČU 2006. – 43 POGINULIH

Četrdesettroje putnika je poginulo a 198 je povređeno je kada su dva vagona putničkog elektromotornog voza 6193 na relaciji Bijelo Polje – Podgorica, u ponedeljak 23. januara 2006. godine, posle podne oko 16 časova iskliznula iz šina i survala se u kanjon Morače na izlazu iz tunela kod Bioča, deset kilometara severno od Podgorice. Prema pretpostavkama koje su izneli stručnjaci srpskih železnica, voz je trebalo da stane u Bioču, ali se to nije desilo. Ubrzao je i ušao je u tunel i tu je iskočio iz šina udarajući u zidove tunela. Dva vagona su ostala u tunelu, a dva su se petsto metara dalje survala i zadržala se na jednom platou 30 metara ispod pruge.

Printscreen/yt/RTCG – Zvanični kanal

ŽELEZNIČKA STANICA STALAĆ 1979. – 72 POGINULIH

Velika tragedija dogodila se i u Stalaću u Srbiji, na velikoj ranžirnoj stanici, gde je 13. septembra 1979. teretni voz prošao kroz crveno svetlo, uleteo na kolosek i zario se u putnički voz koji je upravo kretao. Bilans: 72 poginulih. Danas je teško naći podatak na koliko godina zatvora je bio osuđen mašinovođa iz Stalaća, ali je ostalo poznato da je tokom suđenja dokazano da je sa lokomotive na silu prethodno bio demontiran sigurnosni uređaj kakvi se fabrički ugrađuju upravo da bi sprečili onog ko upravlja vozom da zaspi. Lokomotiva je ko zna koliko dugo korištena, a da niko nije bar pokušao da nešto učini, sve do onog dana u kome je 72 putnika životima doprinelo otkriću tako „banalnog“ detalja.

ŽELEZNIČKA NESREĆA U ZAGREBU 1974. – 167 STRADALIH PUTNIKA

SFRJ je 1974. godine bila poprište jedne velike železničke nesreće, od kojih je jedna ušla i u svetske hronike kao najveća na evropskim prugama po broju žrtava: na ulazu u železničku stanicu u Zagrebu, u toploj letnjoj noći 30. avgusta 1974. godine, prevrnuli su se skoro svi vagoni voza kojim su na rad u Nemačku išli ljudi iz, uglavnom, Makedonije i centralne Srbije. Poginulo je 167 putnika od kojih četvrtina nikada nije identifikovana, pa su sahranjeni u masovnoj grobnici na zagrebačkom Mirogoju. Dvojica železničara koji su upravljali vozom u Zagrebu dobili su 12 i 8 godina zatvora i kaznu su odslužili.

Printscreen/yt/Загреб мементо

ŽELEZNIČKA NESREĆA U VRANDUKU 1971. – 33 NASTRADALIH

Nesreća koja se dogodila 14. februara 1971 kod Zenice. Voz koji se nalazio na pruzi zapalio se u tunelu Vranduk dugom 1 532 metra. Tog dana zapalila se lokomotiva na lokalnom vozu 820 koji je saobraćao na relaciji Žepče – Zenica. Posledice su bile stravične – stradala su 33 putnika, dok ih je 117 teže ili lakše povrijeđeno. “Končareva” dizelska lokomotiva, u kojoj je bilo dvije tone goriva, zapalila se svega 300 metara prije nego što će izaći iz tunela, vukući za sobom devet putničkih vagona.

(Pančevac/Novosti)

SUDAR VOZOVA KOD LARISE U GRČKOJ: 38 poginulo, a najmanje 66 povređeno! Među poginulim većina su studenti! FOTO i VIDEO

POZNAT UZROK NESREĆE U GRČKOJ: Kobna greška šefa stanice?!

VUČIĆ UPUTIO SAUČEŠĆE I PONUDIO POMOĆ GRČKOJ: Reči pružaju malo utehe u ovom teškom vremenu, spremni smo da pružimo svaku pomoć

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.