MI PITAMO ZA VAS Šta ako je garancija kraća od dve godine?

08:32

22.12.2022

Podeli vest:

Pixabay

 

Redakciji „Pančevca” javila se čitateljka koja je pre sedam meseci kupila slušalice po ceni od oko 3.000 dinara. Slušalice su se, međutim, sada pokvarile, a prodavac joj je odbio reklamaciju uz obrazloženje da je na taj proizvod imala garanciju svega šest meseci. Čitateljka bi želela da zna može li prodavac da odredi kraći garantni rok od zakonskog i kakva su njena prava.

Autori s portala „Kamatica” daju sledeće objašnjenje: „Vama, kao potrošaču, Zakon o zaštiti potrošača garantuje određena prava u vezi s robom koju ste kupili (prava po osnovu saobraznosti robe). Jedno od tih prava je i obaveza prodavca da vam u roku od dve godine od preuzimanja robe garantuje da na njoj neće biti nedostatka saobraznosti. Prodavac vam može garancijom dati samo veća prava od onih koja vam garantuje Zakon, nikako manja. Ova veća prava se mogu ogledati u dužem garantnom roku, lakšem načinu ostvarenja prava i slično. Ukoliko vam prodavac, prilikom kupovine, garancijom da manja prava od onih koja vam pruža Zakon, primenjuju se pravila Zakona.”

Vi, dakle, i dalje imate zakonsko pravo da za robu s nedostatkom zahtevate popravku ili zamenu u roku od dve godine od kupovine (iako na garantnom listu stoji šest meseci). Podsećamo i na to da u roku od šest meseci od dana kupovine u slučaju kvara ili oštećenja (nesaobraznosti) kupac ima pravo da zahteva zamenu proizvoda, umanjenje cene ili povraćaj novca (raskid ugovora), dok je popravka moguća isključivo i samo ako se on s tim složi. Ukoliko trgovac krši ove propise, možete ga prijaviti nadležnoj tržišnoj inspekciji ili nekom od udruženja za zaštitu prava potrošača.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.