Osvrt na graditeljsko nasleđe

image_pdfimage_print

Novi prilog za novoseljansku istoriju

sel02Promocija knjige pod nazivom „Graditeljsko nasleđe Banatskog Novog Sela” održana je u nedelju, 20. jula, u maloj sali novoseljanskog Doma kulture.

Ovaj rad autora Siniša Kojića, publiciste i novinara, predstavlja prilog za istoriju tog mesta, a njegov značaj je shvatio i Pokrajinski sekretarijat za kulturu i informisanje, odakle je stigla pomoć za objavljivanje knjige. Ovo izdanje je ujedno i jedan od segmenata predstojećeg obeležavanja 250 godina Vojne granice i nastanka sela, a pored autora o knjizi su govorili Sorin Boljanac, direktor Doma kulture i etnolog Nikola Vlajić.

Prema Kojićevim rečima, knjiga je nastala s ciljem da ostane svedočanstvo za mlada pokolenja o tome kako su izgledale kuće koje su gradili njihovi preci od osnivanja sela, a s druge strane, da se sačuvaju preostali tragovi narodnog graditeljstva koji mogu doprineti sveobuhvatnijem proučavanju ove tematike u Banatu, pa i Vojvodini. Tokom tri godine rada na prikupljanju materijala za knjigu Kojić je došao do podatka da je najveći broj kuća koje su se našle u ovom izdanju sagradio Novoseljanin Veljko Šurijanac.

Na 75 strana ove knjige našlo se oko 90 fotografija u boji koje prati kratak tekst sa šturim podacima kojima raspolažu trenutni vlasnici obuhvaćenih 35 kuća. U drugom delu su predstavljeni novoseljanski javni objekti kroz desetak fotografija. Knjiga je štampana u 500 primeraka, a može se nabaviti u mesnom Domu kulture po ceni od 400 dinara.

M. J.