1

Đurović: „Azotara” vodeća firma

Na osamdeset petom Međunarodnom poljoprivrednom sajmu, održanom od 15. do 21. maja u Novom Sadu, učestvovalo je 1.500 izlagača iz šezdeset zemalja. Preko sto četrdeset hiljada posetilaca moglo je da vidi izložbe poljoprivredne mehanizacije, stoke, organskih proizvoda – hrane i pića, kao i da se upozna s kompanijama koje imaju tržišni udeo u agrobiznisu u ovom delu Evrope. Višegodišnji učesnik sajma je i pančevačka „HIP–Azotara”, koja se ove godine predstavila svojim standardnim programom – azotnim đubrivom.


– Sajam je ispunio naša očekivanja. Veliki kupci koji se nalaze na ovom tržištu zainteresovani su za pregovore, a razlog tome je povećana konkurencija na tržištu Srbije. Svi traže bolje uslove, kvalitetniju robu, a mislim da smo svim tim izazovima uspeli da odgovorimo. Dosadašnjim radom, posebno u ovoj godini, jasno smo stavili do znanja svima – konkurenciji, dilerima i prodavcima našeg đubriva – da smo za ovo tržište ipak vodeća firma. To pokazuju i naši rezultati u proteklih pet meseci. Uspeli smo da proizvedemo preko dvesta hiljada tona komercijalne robe i da to isporučimo tržištu, gde je borba nemilosrdna i surova – rekao je Miljan Đurović, generalni direktor „HIP–Azotare”.

Promocija đubriva UAN

On je istakao da je ova kompanija ipak na tržištu prisutna pedeset godina i da je neizbežan faktor koji određuje i diktira cene i kvalitet mineralnih đubriva. „HIP–Azotara”, kako on objašnjava, lako izlazi na kraj s lojalnom konkurencijom, s kojom se takmiči po pitanju cene i kvaliteta proizvoda, ali da ipak ima prednost zbog kontinuiteta u radu i količina robe koju isporučuje na tržište.
– Radimo na tome da proširimo naš asortiman na neke stvari koje bi doprinele boljem prinosu određenih kultura. Pokušavamo da na našem tržištu promovišemo đubrivo UAN, koje je u drugim zemljama u okruženju jedan od vodećih proizvoda. U narednom periodu ćemo oko 40.000 tona plasirati na mađarsko tržište – rekao je Đurović.
On je objasnio da im u promociji ovog đubriva pomaže Institut „Tamiš”, koji već godinama vrši oglede na svojim parcelama i te rezultate javno objavljuje.
– Bio bih vrlo zadovoljan i srećan kada bi naši poljoprivrednici više obratili pažnju na UAN i sve ono što mogu da dobiju primenom tog tečnog veštačkog đubriva u svojoj proizvodnji. Troškovi su manji, a prinosi veći, što se pokazalo na tim oglednim parcelama. Nadamo se da će naši poljoprivrednici prihvatiti ovaj proizvod i da će ga u budućnosti primenjivati – naglasio je Đurović.

Modernizacija fabrike

Prema rečima direktora „HIP–Azotare”, s modernizacijom koja je započeta u ovoj fabrici stiglo se do nekih dvadeset pet posto. On je naglasio da će se u naredne tri godine realizovati i preostalih sedamdeset pet. Ukupna investicija je 50 miliona evra.
– Planovi su ambiciozni, a cifre u ulaganjima su velike i to treba prvenstveno da donese velike koristi samoj „Azotari”. Modernizacija treba da doprinese da proizvodnja bude jeftinija, jer treba da odgovori na zahteve konkurencije u pogledu cena. Drugo, planirano je povećanje kapaciteta za 50 odsto, a treća bitna stvar je da će se rad fabrike uskladiti sa standardima Evropske unije. Posle investicija bi sve trebalo da funkcioniše po ekološkim standardima, kako bi fabrika bila bezbedna i zdrava. Nećemo zagađivati ni vazduh, ni vodu, ni zemljište, a opasan otpad se i sada lageruje, skladišti i uništava po važećim propisima – zaključio je Đurović.

M. M. V.