Isplativost vožnje na tečni naftni gas mnoge je podstakla da u svoja vozila ugrade plinske uređaje i tako uštede. U jednom od prethodnih brojeva „Pančevca” govorili smo o ugradnji, jednom aspektu održavanja gasnih uređaja, a ovom prilikom nastavljamo o ovoj temi.
Da bi motor koji se pokreće gasom bolje radio i manje trošio, potrebno je jednom godišnje ili na šest meseci prekontrolisati rad plinskog sistema i podesiti ga.
Serviseri „Autoremonta Pivašević” kažu da se kod sekvent plinskih uređaja podešavanje ovih uređaja vrši isključivo putem računara i posebnih softvera. Novi softverski paketi uz pomoć kojih se reguliše rad gasnih uređaja pojavljuju se na tržištu periodično, pa je preporučljivo da se s vremena na vreme stari softver u vozilu „osveži” novim parametrima.
Ovim ćete sigurno postići manju potrošnju i osigurati da vaš motor radi ravnomernije i sigurnije.
Jedna od stvari koje vam se mogu desiti ako ne servisirate plinske uređaje na vreme, odnosno ako ih ne kontrolišete, jeste da se ulošci dizni za ubrizgavanje gasa oštete. U ovom slučaju dizne će propuštati gas u cilindar motora kada to nije potrebno. Tada je bučno svako startovanje automobila na benzin (kod sekvent gasnih sistema motor se startuje na benzin, vozač manuelno prebacuje na plin), a vozaču je očigledno da motor ne radi kako bi trebalo.
Serviseri iz „Autoremonta Pivašević” objašnjavaju da se to dešava zato što gas koji curi iz dizni sa oštećenim ulošcima odlazi u cilindar i stvara pritisak. Pri sledećem paljenju motora mešaju se benzin i gas, te dolazi do prezasićenja smese u cilindru, a rezultat toga je motor koji puca pri davanju gasa i drastično slabije radi. Zbog ovoga se preporučuje zamena uloška dizni na 30.000 kilometara i njihova češća kontrola.
Jedna od grešaka koje vozači najčešće prave pri točenju gasa jeste da u bocu sipaju što više ovog goriva. Pravilo je da se u rezervoar sipa 80 odsto njegovog kapaciteta, što je tečna faza, a preostalih dvadeset odsto je gasna faza koja stvara pritisak. Kada se rezervoar za gas prepuni, u 90 odsto slučajeva se blokira ventil ili elektromagnentna špulna i nemoguće je voziti na gas. Tada je potrebno da se obratite serviseru kako bi se sistem oslobodio pritiska.
Svi klijenti „Autoremonta Pivašević” koji se opredele da u ovom servisu ugrade gasni uređaj u svoje vozilo, dobiće detaljne instrukcije za pravilnu i sigurnu vožnju na gas. Ovaj servis se bavi održavanjem i dijagnostikom ovih uređaja renomiranih proizvođača („Landi renco”, „Tartarini”, AC, „Ovato”…).
Pored toga, saradnja s Mašinskim fakultetom omogućuje svim klijentima da dobiju atest i reatest za svoj plinski uređaj i garantuje ugradnju atestiranih i homologovanih delova.
Pratite nas