Pancevac Online

Broj 4574 · 04.09.2014.

Automobilizam

„Autoremont Pivašević” savetuje

Servisiranje i upotreba gasnih uređaja

Kliknite za veci prikaz

Isplativost vožnje na tečni naftni gas mnoge je podstakla da u svoja vozila ugrade plinske uređaje i tako uštede. U jednom od prethodnih brojeva „Pančevca” govorili smo o ugradnji, jednom aspektu održavanja gasnih uređaja, a ovom prilikom nastavljamo o ovoj temi.

Da bi motor koji se pokreće gasom bolje radio i manje trošio, potrebno je jednom godišnje ili na šest meseci prekontrolisati rad plinskog sistema i podesiti ga.

Serviseri „Autoremonta Pivašević” kažu da se kod sekvent plinskih uređaja podešavanje ovih uređaja vrši isključivo putem računara i posebnih softvera. Novi softverski paketi uz pomoć kojih se reguliše rad gasnih uređaja pojavljuju se na tržištu periodično, pa je preporučljivo da se s vremena na vreme stari softver u vozilu „osveži” novim parametrima.

Ovim ćete sigurno postići manju potrošnju i osigurati da vaš motor radi ravnomernije i sigurnije.

Jedna od stvari koje vam se mogu desiti ako ne servisirate plinske uređaje na vreme, odnosno ako ih ne kontrolišete, jeste da se ulošci dizni za ubrizgavanje gasa oštete. U ovom slučaju dizne će propuštati gas u cilindar motora kada to nije potrebno. Tada je bučno svako startovanje automobila na benzin (kod sekvent gasnih sistema motor se startuje na benzin, vozač manuelno prebacuje na plin), a vozaču je očigledno da motor ne radi kako bi trebalo.

Serviseri iz „Autoremonta Pivašević” objašnjavaju da se to dešava zato što gas koji curi iz dizni sa oštećenim ulošcima odlazi u cilindar i stvara pritisak. Pri sledećem paljenju motora mešaju se benzin i gas, te dolazi do prezasićenja smese u cilindru, a rezultat toga je motor koji puca pri davanju gasa i drastično slabije radi. Zbog ovoga se preporučuje zamena uloška dizni na 30.000 kilometara i njihova češća kontrola.

Jedna od grešaka koje vozači najčešće prave pri točenju gasa jeste da u bocu sipaju što više ovog goriva. Pravilo je da se u rezervoar sipa 80 odsto njegovog kapaciteta, što je tečna faza, a preostalih dvadeset odsto je gasna faza koja stvara pritisak. Kada se rezervoar za gas prepuni, u 90 odsto slučajeva se blokira ventil ili elektromagnentna špulna i nemoguće je voziti na gas. Tada je potrebno da se obratite serviseru kako bi se sistem oslobodio pritiska.

Svi klijenti „Autoremonta Pivašević” koji se opredele da u ovom servisu ugrade gasni uređaj u svoje vozilo, dobiće detaljne instrukcije za pravilnu i sigurnu vožnju na gas. Ovaj servis se bavi održavanjem i dijagnostikom ovih uređaja renomiranih proizvođača („Landi renco”, „Tartarini”, AC, „Ovato”...).

Pored toga, saradnja s Mašinskim fakultetom omogućuje svim klijentima da dobiju atest i reatest za svoj plinski uređaj i garantuje ugradnju atestiranih i homologovanih delova.


Novi „Punto”, nova niža cena

Kliknite za veci prikaz

„Autoremont Pivašević” iz svoje ponude izdvaja novi „punto” po jedinstvenoj ceni od 8.890 evra, uključujući i PDV. Ovaj automobil možete kupiti i putem kredita banke „Kredi agrikol”, uz veoma povoljne uslove.

Takođe, kupcima je data mogućnost da uz kupljeno vozilo fabričku garanciju produže paketom dodatne zaštite „Maximum Care”, i to do pet godina.

Iskoristite priliku i posetite prodajni salon „Autoremonta Pivašević”. Krenite na odmor novim kolima!

Stranu pripremio Nemanja Urošević


Istorijat

Jubilej male legende

Kliknite za veci prikaz

Ove godine jedan od najprepoznatljivijih ikada napravljenih automobila – „mini moris” – slavi 55 godina otkad je proizveden njegov prvi primerak.

U želji da naprave pristupačan automobil, tvorci ovog modela te davne 1959. godine nisu bili svesni da će njihovo vozilo imati planetarnu popularnost.

Nakon osnovne verzije pojavili su se i sportski modeli „kuper”, koji su ostvarili zavidne rezultate na auto-trkama tog vremena. I danas postoji veliki broj fanova „mini morisa”, koji ga voze s velikim uživanjem, a većina vozila je starija od njihovih vlasnika.


Anketa

„Beogradizacija” Pančeva i alat za odbranu

Koliko su vozači tolerantni * Šta to nervira vozače u Pančevu

Kliknite za veci prikaz

Za vozače s registracionom oznakom PA smatra se, neopravdano, da su loši vozači.

Ne znamo kako je ova predrasuda nastala, ali se nekako ukorenila. Bez obzira na to, i mi Pančevci – „loši vozači” imamo probleme u saobraćaju.

Obest dvotočkaša

Često kažu da novine pišu subjektivno i ukazuju na probleme i pojave za koje smatraju da su bitni. Zbog toga je list „Pančevac” odlučio da pita pančevačke vozače šta im predstavlja problem u saobraćaju i kakvi su zapravo vozači u našem gradu.

Na parkingu zatičemo čoveka koji putem mobilnog telefona uplaćuje parking i pitamo ga šta mu smeta kada je u pitanju saobraćaj u Pančevu.

– Generalno, ništa. Možda je broj vozila u poslednjih nekoliko godina porastao, što se odražava i na parking-mesta u gradu, ali je manje-više sve isto.

A kakva je saobraćajna kultura naših sugrađana? – Kao i u svakom drugom gradu. Neki propuste pešake, neki ne. Pojedini vozači trube i nervozni su, dok je broj onih koji to ne rade manje-više isti. Rekao bih da se Pančevo u tom pogledu ne razlikuje mnogo od drugih gradova.

Nastavili smo dalje i naišli na gospodina koji je u kolima čekao suprugu. Postavili smo mu ista pitanja.

– Ono što mi zaista smeta, jesu biciklisti koji ne poštuju pravila saobraćaja. Zaštićeni su zakonom i ako se desi da vozač automobila udari neodgovornog biciklistu, odgovaraće za njega iako nije kriv. Što se tiče vašeg pitanja o saobraćajnoj kulturi, dovoljno je da kažem da većina mojih prijatelja u svojim vozilima ima neki predmet koji služi za samoodbranu... Onda zaključite sami šta sve možete doživeti u saobraćaju kod nas.

Kolege novinari koji su bar jednom radili anketu znaju koliko je teško „izvući” nekoliko rečenica od naših sugrađana, jer ljudi uglavnom ne žele da govore za medije. Doduše, naišli smo i na suprotne primere.

Imaju šta da kažu

Jedan od ovdašnjih vozača bio je prilično raspoložen za razgovor: – Pa gde si ti do sada? Imam šta da kažem i hoću da kažem. Semafori u Ulici Svetog Save su kriminalni.

Kada ideš iz pravca Radomira Putnika, nema teorije da prođeš u cugu, svaki te zaustavi. Nisu sinhronizovani ama baš nimalo. To je da čovek poludi! Rupe, vozači motora koji su bezobrazni i ne vode računa o sebi, a apeluju da mi vodimo računa o njima, naplaćuje se parking u jarku...

Mogu do sutra da nabrajam.

Kultura? To si me pitao? Pa nema je ni tamo gde bi trebalo da je bude, a kamoli u saobraćaju. „Beogradizacija” Pančeva je u toku, svi nekud žure, ali moram priznati da postoje i oni koji su savesni: puštaju pešake, čekaju da se isparkiraš i ne trube ti kada se „otvara” semafor. Ipak, postoje i oni koji vode računa o drugima.

Gospodin koji je šetao parkom bio je naš sledeći sagovornik. Na pitanje da li je vozač i na šta ima primedbe, on je odgovorio: – Vozim već trideset godina i mislim da je jedan od uzroka većine problema, kada je saobraćaj u pitanju, preveliki broj vozila u gradu. To se odražava na gužvu, na nedostatak mesta za parkiranje... S druge strane, nadležni su neažurni u pogledu signalizacije i saobraćajnih znakova.

Na primer, u Ulici Svetog Save iz pravca buvljaka stoji znak na kojem je prelepljen pravac za Beograd u smeru desno jer je most zatvoren, a nije postavljen novi znak koji će upućivati ljude na obilazni put. Ovo je samo jedan primer, a ima ih mnogo. Pančevci su, prema mom skromnom mišljenju, ipak tolerantniji i kulturniji vozači u odnosu na kolege iz drugih gradova. Putovao sam dosta po Srbiji pa mogu da kažem da je tako.


Zanimljivosti

Jedan automobil za ceo život

Kliknite za veci prikaz

Prva kazna za prekoračenje brzine je napisana 1902. godine. Tada je veliki broj automobila jedva mogao da dostigne brzinu od sedamdeset kilometara na čas.

Poznato je da se vlasnici automobila emotivno vezuju za svoja vozila. Najpoznatiji slučaj ove vrste zabeležen je u Americi. Naime, Alan Svift iz Springfilda vozio je svoj „rols-rojs” iz 1928. pune 82 godine.

Zanimljivi su i rekordi mehaničara. Svega 42 sekunde bile su potrebne da se motor na „fordu eskortu” demontira i zameni novim.

Ovaj zaista nesvakidašnji rekord zabeležen je u novembru 1985. godine.

Jedan od četiri automobila koji se proizvedu na planeti napravljen je u Kini.

„Folksvagen” je u Sjedinjenim Državama prodao svega 330 primeraka „bube” u prvoj godini proizvodnje.

Prema nekim istraživanjima i statistici, najgori vozači u Americi su stanovnici država NJu DŽersi i NJujork.

Postoje ljudi koji preteruju s pranjem automobila i previše vremena troše na glancanje svojih četvorotočkaša. Ima i onih koji to nikada ne čine, a njih je oko šesnaest procenata.

Vazdušni jastuk se aktivira za 40 milisekundi.

Za razliku od guma na putničkim automobilima, koji prelaze i do 100.000 kilometara, gume na bolidima „Formule 1” napravljene su za prelaženje od 90 do 120 kilometara.