Pancevac Online

Broj 4552 · 03.04.2014.

Naslovna

Ne prestaje revolt stanara Ulice Milke Marković

Dobiće novu ulicu, ali ne i parkinge

Kako ćemo prilaziti kućama, gde ćemo ostavljati automobile? – pitaju građani * „Grad i Direkcija ne finansiraju izgradnju privatnih parkirališta”, rekao direktor Direkcije

Kliknite za veci prikaz

Stanari drugog dela Ulice Milke Marković (od Kneza Mihaila Obrenovića do Stevana Šupljikca) sprečili su u utorak, 1. aprila, u jutarnjim časovima, radnike nekoliko preduzeća da započnu radove na rekonstrukciji te ulice. Oni su to učinili u znak nezadovoljstva zbog toga što projektom nije predviđeno da se pored njihovih kuća naprave mesta za parkiranje.

Da bi nezadovoljstvo naših sugrađana iz tog dela grada moglo da eskalira, videlo se 26. marta. Tog dana je Nenad Stanojević, direktor Direkcije za izgradnju i uređenje grada, održao sastanak sa stanarima Ulice Milke Marković. Povod za taj skup bio je predstojeći početak druge faze njene rekonstrukcije.

Na tom sastanku su stanari ponovili razloge za nezadovoljstvo navedene u peticiji koju su već jednom uputili Direkciji. Nakon toga su poslali pismo gradonačelniku Pavlu Radanovu i Predragu Patiću, članu Gradskog veća zaduženom za stambeno-komunalnu politiku i saobraćaj.

Niko ih nije ništa pitao

Dragan Kesić, jedan od stanara, izjavio je za naš list da je njega i njegove komšije najviše revoltiralo to što ih projektanti uopšte nisu konsultovali prilikom izrade projekta rekonstrukcije. Dodao je da je nekorektno i to što nadležni u našem gradu nisu odgovorili ni na jednu od peticija koje su im do sada poslali stanari Ulice Milke Marković.

Njegov komšija Đura Jakšić rekao je da je nejasno i zbog čega je planirano pravljenje biciklističke staze. On je dodao da stanari strahuju da će morati da prelaze preko nje automobilima do svojih kuća i da će ih, ako se budu parkirali duž biciklističke staze, zbog toga kažnjavati Komunalna policija.

– Smeta nam i to što kroz našu ulicu prolaze gradski autobuski saobraćaj i šleperi iako je kolovoz preuzak. Kada ide autobus, on ne može da se mimoiđe s vozilom koje dolazi iz drugog pravca. Zašto nisu razgovarali s nama, zašto nas nijednom ništa nisu pitali ili anketirali? Ne rekonstruišu ulicu za sebe, već za nas, one koji u njoj živimo.

Ne finansiraju rekonstrukciju svojim parama, već novcem iz budžeta, koji se puni zahvaljujući svim građanima Pančeva – dodao je Jakšić.

Pismo gradonačelniku

Stanari su prvom čoveku grada i resornom većniku poslali pismo sledeće sadržine: „Projektom rekonstrukcije ulice nije planirana izgradnja nijednog parking-mesta, već su za parkiranje predviđena naša dvorišta. Napominjemo da u našim kućama živi i po nekoliko porodica i da mnoge od njih imaju automobile. S druge strane, naši placevi i dvorišta su malih površina, a ima i onih koji uopšte nemaju kolski ulaz. Zbog toga tražimo da se izrade parking-mesta za paralelno parkiranje sa obe strane kolovoza i da se dislocira trasa javnog autobuskog saobraćaja iz naše ulice, jer će se time stvoriti uslovi za izradu parkinga.

Ukoliko se ne izađe u susret ovim zahtevima i ne reši problem parkiranja, nećemo dozvoliti izvođaču da otpočne planirane radove u našoj ulici”.

Jovan Novaković je kazao da će, ukoliko sve ostane kako je prvobitno zamišljeno, stanari drugog dela Ulice Milke Marković imati velike probleme: ne samo da ispred kuća neće imati dovoljno prostora da prilaze svojim automobilima već neće moći da im priđu ni druga, naročito veća vozila.

Povodom ovog problema zatražili smo izjavu od Predraga Patića.

On je rekao da se još jednom pokazalo da urbanisti i projektanti moraju uvažavati potrebe građana.

– Od izgradnje Ulice Milke Marković pa do danas prošlo je mnogo vremena i dosta toga se promenilo.

Nekada je u toj ulici bilo malo automobila, a danas ih ima svaka kuća. Ta realnost mora da se uvaži i moraju da se uzmu u obzir stvarnost, potrebe i zahtevi građana. Već sam razgovarao s rukovodstvom Direkcije i sastaću se i sa stanarima Ulice Milke Marković. Moram da kažem da i oni zaslužuju kritike, jer nisu upozorili na moguće probleme na vreme, tokom javne rasprave, dok su plan i projekat rekonstrukcije njihove ulice bili na uvidu javnosti. Nažalost, kasno reagovanje je praksa svih u našem gradu i to mora da se menja. U bliskoj budućnosti će biti javno predstavljena još tri važna plana u Pančevu i potrudićemo se da oni što je moguće više budu dostupni građanima i da utičemo na njih da na vreme reaguju i iznesu eventualne kritike i sugestije – izjavio je Patić.

U skladu s planovima

Nenad Stanojević rekao je da je na sastanku sa stanarima iz Ulice Milke Marković koji je održan 26. marta u Mesnoj zajednici Tesla pokušao da im objasni da će se rekonstrukcija njihove ulice izvoditi u skladu s projektom i dozvolama za gradnju koje su usklađene s važećim planovima generalne i detaljne regulacije za taj deo Pančeva.

On je naglasio da su javni uvidi planske dokumentacije prošli i da se tada na nju niko nije žalio. Dodao je da su rekonstrukcije ulica Milke Marković i Lava Tolstoja kapitalne investicije, vredne 120 miliona dinara, i da se finansiraju novcem od kreditnog zaduženja grada.

– Ulica je planirana za dvosmerni saobraćaj i koristi se za javni prevoz. S jedne strane kolovoza predviđeni su biciklistička staza i trotoar, a s druge zelena površina i trotoar. Završetkom biciklističke staze bi se najzad zatvorio krug biciklističkog saobraćaja oko Tesle. Planirano je spuštanje kišne i fekalne kanalizacije pod kolovoz. Izgradnjom kolektora kišne kanalizacije u neizgrađenom delu Ulice Milke Marković konačno bi sliv Ulice Stevana Šupljikca na potezu od Ulice oslobođenja do Ulice Ilije Garašanina profunkcionisao na predviđeni način. Problem je što sada sve vreme dolazi do punjenja kišne kanalizacije i prelivanja ka kolektorima u ulicama Miloša Obrenovića i Prvomajskoj.

Pod zemljom su planirane sve gasne instalacije, niskonaponska mreža i telefonske linije. Zbog podzemnih instalacija rastinje s korenjem mora da bude uklonjeno. Svaka parcela će imati obezbeđen kolski prilaz. Predloženo je kompromisno rešenje, koje će uskoro biti ponovljeno u prisustvu predstavnika gradske administracije. Preostala zelena površina, po realizaciji projekta, može biti određena za podužno parkiranje ukoliko se obezbede minimalna dodatna budžetska sredstva. Ulica je javna površina i svako novo parking-mesto mora biti javno. Grad i Direkcija ne finansiraju izgradnju privatnih parkirališta niti pojedinačnih parkingmesta – izjavio je Stanojević.

Povodom problema s rekonstrukcijom Ulice Milke Marković, u Gradskoj upravi će u četvrtak, 3. aprila, biti održan još jedan sastanak. Njemu će prisustvovati predstavnici Direkcije, Predrag Patić, inspekcijske službe i predstavnici stanara.

M. Gligorić