Pancevac Online

Broj 4551 · 27.03.2014.

Automobilizam

„Autoremont Pivašević” preporučuje

Kako izborom servisa uštedeti vreme i novac

Kliknite za veci prikaz

Izdvojiti određena sredstva za opravku vozila problem je sve većeg broja vozača. Jedan deo problema biće rešen ako uspete da odaberete pravi servis koji će vam pružiti kvalitetnu uslugu i time pomoći. Svedoci smo postojanja sve većeg broja servisa koji nam nude usluge i rezervne delove s tako velikim olakšicama i popustima da to zvuči neverovatno.

Zbog dileme kako postupiti, obratili smo se našem renomiranom serviseru „Autoremontu Pivašević”, čiji stručnjaci poseduju dugogodišnje iskustvo. Naš sagovornik, gospodin Pivašević, najpre je naveo poznatu poslovicu: „Kakav gospodar, takav sluga”.

– Svi znamo da serviseri, bili oni legalni ili nelegalni, nisu „humanitarci”: oni rade za novac i pružaju usluge.

Radionice s podovima uprljanim uljima i prašinom nisu dobra preporuka. U našem okruženju mnogo je servisa koji pružaju nekompletnu uslugu. Kad to kažem, mislim na one koji rade samo mehaniku, a nemaju električare ili, što je još zahtevnije – elektroničare. Današnji automobili su kompleksni i u takvim servisima opravka će sigurno duže trajati i biti skuplja – objašnjava Pivašević i dodaje da se ovo naročito odnosi na kvalitetnu dijagnostiku, to jest precizno lociranje kvara.

Dobar serviser obavezan je da vam da savet o tome kako treba da vozite i gde da sipate kvalitetno gorivo, koje delove treba uskoro da zamenite, kao i da vam ponudi kvalitetan deo. To je i najznačajnije, jer mnogi servisi, u želji da zarade, insistiraju na zamenama delova koje, jednostavno, nisu potrebne.

– Zaposleni u nekim servisima tvrdiće da je neophodno zameniti delove već posle određenog broja pređenih kilometara, a naša iskustva govore da oni mogu još da potraju. Zato treba biti oprezan s preporukama ovog tipa, jer nema razloga za bacanje novca – kaže naš sagovornik.

Kod svake opravke treba insistirati na dobijanju dokumenata o tome šta je rađeno, zamenjeno i koliko je to koštalo. Svi delovi koji su zamenjeni treba da budu spakovani u kutije i dati na uvid vlasniku, dok kod zamene havarisanih delova, kada je to neizvodljivo, serviser treba da pokaže vlasniku ugrađeni deo na vozilu. Odabrani serviser mora da vodi urednu dokumentaciju servisiranja, ugrađenih delova i pređene kilometraže, kao i da unosi određene primedbe i daje preporuke u vezi s narednim servisima.


Da se sigurno zaustavite

Kliknite za veci prikazKliknite za veci prikaz

Bezbednost! To je dobar povod da proverite kočnice svake godine! „Fijat automobili Srbija” i „Autoremont Pivašević” prave prolećnu akciju „Da se sigurno zaustavite” i izlaze sa specijalnom ponudom zamena originalnih kočionih diskova sa ugradnjom Ukoliko odlučite da pri zameni diskova promenite i pločice, ugradnja je gratis. Za više informacija „Autoremont Pivašević” vam stoji na raspolaganju.

Pozovite nas, zakažite servis i iskoristite akcijske pogodnosti koje traju dok traju zalihe.


Zanimljivosti

„Lamborgini” za unuka

Kliknite za veci prikaz

Kineski poljoprivrednik Guo (50) napravio je od starog gvožđa i delova električnih bicikala malu repliku „lamborginija”. Autić je dugačak oko dva metra i širok jedan metar, a pokreće ga elektromotor na baterije, koji s jednim punjenjem može da pređe oko 60 kilometara.

Maksimalna brzina mu je blizu neverovatnih 100 km/sat. Da bi ovaj automobil nastao, bilo je potrebno šest meseci rada, dok je na izradu potrošeno 850 dolara. Guo je izjavio da je ovaj maleni „lamborgini” napravio kao igračku za svog unuka, a njime može i da ga odveze do škole.


Predstavljamo

Stiže moćna limuzina iz „Infinitija”

Spreman da parira nemačkom trojcu * Detalji iz „formule 1”

Kliknite za veci prikaz

Modelom „Q50 eau rouge” kompanija „Infiniti” pre svega konkuriše nemačkoj „trojci”: BMW-u M, „mercedesu AMG” i „audiju S lajn”.

Svi oni jedan drugome „čuvaju leđa” i ne dozvoljavaju nikome da im pomrsi konce i pomeri ih s vrha liste. Ali znamo da „Infiniti” pripada „Nisanu”, a on ima svoj model „GT-R nismo”, koji isto tako gazi redom svoju konkurenciju, kao i pomenuta „trojka”. Q50 deli tehnologiju s modelom GT-R, oni bukvalno potiču sa iste „police” i zbog toga „Infiniti” može opušteno da se upusti u ovu „borbu”.

Agresivna spoljašnjost

Da odluči nešto može bilo ko, ali samo najhrabriji mogu stati iza toga. „Infiniti” je pod vođstvom „Nisana” doneo odluku i sada je red da je sprovede u delo. Japanska radna etika, moćni „Nisan” i, za kraj, njegovo luksuzno odeljenje – šta u toj računici sme da omane? I počeli su, čini se da nakon predstavljanja u Detroitu nazad ne mogu, na konceptu neće ostati, a u budućnosti će morati da predstave zvanični model spreman da pohrli u „ruke” proizvodnji.

Agresivna spoljašnjost naglašava ambicije kojima proizvođač stremi. Koncept je različit, a opet toliko sličan originalnoj limuzini Q50. Od osnove je, kako to jednom sportisti i priliči, dosta niži, umereno širi i prilično „mišićaviji”. Koncept je poprimio mnogo oštrih linija, ali to je Japan i sve što odatle dolazi mora biti takvo – oštro bez pogovora.

Lep i precizan dizajn

Ugljenična vlakna su „opkolila” automobil. Prosto ih ima na svakom mestu. Ona su na oštrim linijama prednjih branika koji „čuvaju” lakirane crne aluminijumske naplatke, ona su i na zadnjem braniku koji „pliva” oko dva ogromna izduva, čineći ih spremnim da „bljuju vatru”, a ne blage izduvne gasove, kako diktiraju sve strože eko-norme. „Infiniti” ne krije da je za mnoge elemente koncepta inspiraciju pronašao u „formuli 1”, posebno na trkačkom modelu RB9. Ali od svih, tačkasto svetlo vidljivo isključivo u F1 najviše ga odaje... Svaka spoljašnja linija na konceptu „eau rouge” smišljeno je tu i ima po dva zadatka. Prvi je da automobil bude lep, a drugi da precizno usmerava nadolazeću silu vazduha oko sebe. Što se nas tiče, smatramo da su oba zadataka uspešno obavljena.

Dvoumljenje oko agregata

Agregat je prava misterija. Da čelni ljudi kompanije nisu naglasili njegovu buduću snagu veću od 600 ks i 813 Nm obrtnog momenta, lomila bi se „koplja” po stranicama i forumima širom sveta u pokušaju da se nagovesti koji bi to pogon mogao da bude. A ovako, ako se gleda na ono što „Nisan” trenutno ima, a može da pokloni „eau rouge-u”, to bi mogao da bude upravo agregat GTR V6 od 545 ks, zaista motor po meri za ovog „divljaka”.

Nakon svega što je „Infiniti” sa ovim konceptom učinio, treba biti pristrasan pa i dalje tvrditi da „nešto pokušava”. Javnost je ovaj automobil takvim konstatacijama pozicionirala na stepenik ispod onih kojima će se on ravnopravno pridružiti u nekoj bliskoj budućnosti. A on ne samo da tim istim konkurentima ne gleda u „skute”, već može da ih pogleda pravo u oči i takmičarski im stisne „ruku”.

Ne moramo ga voleti, ali ga moramo poštovati. Oštre linije karoserije, koje više priliče dizajnerima „alfa romea” nego što se mogu pripisati njihovim kolegama iz „Infinitija”, daleko od toga da su mana, samo je nužno priviknuti nas na to da još nešto pored M, AMG i S limuzina može da „reži” i pretiče. A ovaj može, odnosno moći će, ne da „pokuša”, već da s njima ravnopravno stane „na crtu”.


Polovnjaci

Udobna i prostrana limuzina

Kliknite za veci prikaz

„Opel omega” je napravljen kao jeftinija varijanta direktorske limuzine za one skromne, čija firma ne može sebi priuštiti, recimo, BMW serije 7. Međutim, ovaj ogromni automobil s vremenom je i zbog niske cene prerastao u porodičnu limuzinu za duga putovanja. Pre svega, na njemu su najprivlačnije upravo veličina i udobnost.

Kabina je prostrana, komfor je na nivou, tako da petoro odraslih može komotno da se smesti. Za vreme kada je „omega” predstavljena, gepek je bio vanserijski, a zadnja klupa se obara u slučaju potrebe prevoza kabastih stvari. Zamerke su upućivane na veliki broj dugmića u kabini, što zahteva izvesno privikavanje. Sam kvalitet materijala u unutrašnjosti vozila nije loš.

Automobil ima pogon na zadnje točkove i sasvim je udoban za duga putovanja, a komande su dovoljno mekane, tako da se nećete mnogo naprezati ni u gradskoj gužvi.

Kada je izašao prvi model, imao je benzinski motor od dva litra i 134 ks.

Kasnije ga je zamenio nešto snažniji od 2,2 l, a od većih su tu i motori 2,5 V6 i 3,0 V6. Od četvorocilindraša, koji su sasvim dovoljni, možete očekivati prosek potrošnje od oko osam litara bezolovnog benzina. Kada je reč o dizelašima, izbegavajte 2,0 DTI, koji je prvobitno ugrađivan, već se odlučite za model 2,2 ili još bolje (mada su retki) 2,5 TDI redni šestocilindraš poreklom iz BMW-a. Prosek potrošnje im je oko sedam litara, mada u gradu može porasti čak na dvanaest, posebno ako nemate „laku” nogu na gasu.

Velike boljke svih „omega” su vešanje i suspenzija, pa obavezno povedite nekoga ko se razume u mehaniku ako ne možete sami da procenite. Ni motori se nisu pokazali najsjajnijim. Recimo, zupčasti kaiš može napraviti problem već na oko 50.000 kilometara, što je mnogo manje od kilometraže za koju je predviđena njegova zamena, pa proverite da li je prethodni vlasnik imao sličnih problema.

Nije se preterivalo s kvalitetnim materijalima, pa zveckanje i tresenje svega u kabini sasvim je normalna pojava. Za kraj, testirajte svu elektroniku na brzinu, mada ovde nije bilo većih problema.

Cena ovog modela kreće se od 1.300 (1997.) do 3.500 evra (2002. godište).

Stranu pripremio Ivan Beracka