Pancevac Online

Broj 4449 · 12.04.2012.

Naslovna

Srećno trešnjino proleće

Kliknite za veci prikaz

Proleće.

Rascvetale su se voćke, pa se sve već beli do unedogled.

Međutim, nađe se poneki cvet i drugačije boje, poput ovog ljubičastog na još mladim stablima japanske trešnje.

Ne tako davno i „malo” Pančevo je pomagalo Japancima u zaceljenju posledica prirodne katastrofe u Fukušimi.

Nama preostaje da se uzdamo u njihovu trešnju, simbol sreće i prosperiteta, naročito pred moguće prirodne katastrofe u maju...


ATP bitno poboljšava kvalitet usluge

Dvanaest midibuseva spremno za akciju

Nova vozila nakon šest godina * Treća javna nabavka dobitna * Od 2008. zamenjeno više od pola voznog parka

Nakon nabavke novih deset autobusa kompanije „Ikarbus” pre čitavih šest godina, pančevačko Auto-transportno preduzeće dugo nije u većoj meri obnavljalo vozni park. Vredna pomena bila je jedino donacija sedam „polovnjaka” iz Švajcarske u 2008. Nabolje je krenulo prošle godine, kada su posredstvom francuskog sindikata pribavljena odlično očuvana 24 vozila, od kojih jedna polovina služi za gradsku vožnju, a druga za međugradsku. Pored toga, još u gradskom budžetu za 2011. bila je predviđena stavka od sto četrdeset miliona dinara za kupovinu novih midibuseva.

Mali potrošači odlični za gradske linije

Međutim, spletom čudnih okolnosti, službe ATP-a nisu uspele ni da iz dva pokušaja sprovedu u delo tu javnu nabavku, pa je problem prebačen gradskoj Agenciji za javne nabavke. Tako je tek krajem godine, uz mnogo peripetija, treći pokušaj bio dobitan, pa je u pregovaračkom postupku u avgustu izabrana britanska firma BMC, čija se fabrika nalazi u turskom gradu Izmiru. Ugovor je potpisan 26. septembra 2011, a izrada i montaža vozila „BMC probus 215 scb” okončane su u martu, kada je stiglo prvih pet vozila. Najzad, u ponedeljak, 9. aprila, u auto-bazi gradskog prevoznika obavljena je primoredaja i ostalih sedam autobusa. Tom prilikom direktor ATP-a Nenad Stanojević izjavio je: – Odlukom Skupštine grada Pančeva dvanaest novih midibuseva povereno nam je na korišćenje bez prava raspolaganja, a po ugovoru koji stupa na snagu u četvrtak, 12.

aprila, ATP će biti ovlašćen da registruje nova vozila, koja do kraja naredne nedelje treba da se pojave u saobraćaju. Novi midibusevi su dugi devet metara, imaju 26 sedišta i 39 mesta za stajanje, veoma su tihi i troše između 15 i 22 litra goriva, što je neuporedivo manje od trenutnog proseka naših autobusa. Ova vozila biće angažovana na linijama 2, 3, 4, 6 i 9. Na liniji 4 radiće isključivo nova vozila, dok će linija 6 biti pokrivena polascima na 15 minuta. U vreme kada je u javnom prevozu najviše putnika, midibusevi će u istom polasku biti ispomagani dodatnim vozilima. Sve to će omogućiti preraspodelu postojećeg voznog parka, naročito tamo gde smo koristili starije autobuse.

Većnik zadužen za oblast saobraćaja Miladin Šakić izjavio je da je Pančevo na putu da dobije prevoz kakav zaslužuje, za šta su, pored izrade studije o javnom gradskom prevozu, koja će podrazumevati to da su raspored linija i red vožnje atraktivni za građane, neophodna i prevozna sredstva adekvatna modernom dobu.

Uz konstataciju da će nova vozila doprineti prilagođavanju potrebama sugrađana u pogledu uvećanja broja polazaka, gradonačelnica Vesna Martinović je rekla: – U odnosu na 2008. zamenili smo više od pedeset odsto voznog parka gradskog prevoznika, a predstoji nam da u narednom periodu obnovimo i ostatak, kao i da drugačije organizujemo javni prevoz. Pored evidentnog poboljšanja kvaliteta usluga, ATP-u se omogućava da posluje na racionalniji i ekonomičniji način.

Mora se uvesti red u javni prevoz

Kada je reč o ekonomskoj strani priče, ostaje nepoznanica da li će javni prevoznik ovime uvećati prihode i samim tim umanjiti direktne donacije za održavanje iz gradskog budžeta.

To će umnogome zavisiti i od konačnog uređenja tržišta javnog prevoza.

Na pitanje da li će nadležne inspekcije početi intenzivnije da rade svoj posao i time onemogućiti dugogodišnji odliv velikih količina novca u džepove nelegalnih prevoznika, gradonačelnica je odgovorila: – Ovo je i jedna od pretpostavki da se uvede red u javni prevoz. U situaciji kada Auto-transportno preduzeće nije bilo tehnički osposobljeno da primi sve one putnike koji su koristili usluge nelegalnih prevoznika, nismo mogli da insistiramo na punom opsegu inspekcijskih kontrola. Poboljšanjem kvaliteta usluga javnog prevoza imamo mogućnost da te ljude preusmeravamo na ATP, a da one koji prevoz obavljaju mimo važećih propisa sankcionišemo.

ÄŒini se da bi tek tada svi pozitivni pomaci imali potpun efekat.

J. Filipović