MI PITAMO ZA VAS Kako da prepoznate nepošteno poslovanje?

14:02

23.01.2023

Podeli vest:

Pixabay

Javno preduzeće „Pošta Srbije” upozorilo je ovih dana da je ko zna koji put detektovan pokušaj zloupotrebe logotipa i imena „Pošte” kojim se građanima putem lažnih i prevarnih SMS poruka sugeriše da izvrše određenu uplatu s ciljem podizanja izvesne pošiljke. SMS poruka sadrži link ka stranici koja nije u vlasništvu „Pošte”. Kada kliknete na link, od vas se traži uplata novca putem platnih kartica.
U „Pošti” kažu da nikada na ovaj način nisu komunicirali s korisnicima i skreću pažnju građanima da ne postupaju na način kako se u spornim porukama traži od njih. Proverili smo na koji način zakon u Srbiji štiti građane od nepoštenog poslovanja i kako oni mogu prepoznati prevaru.
Na portalu Sektora za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija navodi se da je oblast nepoštenog poslovanja u Srbiji uređena članovima 17. do 27. Zakona o zaštiti potrošača iz 2014. godine. Zakon u Srbiji zabranjuje dve vrste poslovanja: obmanjujuće oglašavanje i nasrtljivu poslovnu praksu. U goreopisanom slučaju svakako je reč o obmanjujućem poslovanju.
U oblike poslovanja koji se uvek smatraju obmanjujućim spadaju:
• neistinita tvrdnja trgovca da njegovo tržišno postupanje odobrava određeni javni organ ili istinita tvrdnja iste sadržine u slučaju da se trgovac ne pridržava uslova pod kojima mu je dato odobrenje;
• namamljivanje potrošača reklamiranjem proizvoda po niskim cenama, uz prikrivanje činjenice da je veoma mali broj takvih proizvoda dostupan u zalihama;
• obećanje da određeni proizvod omogućava sigurnu šansu za pobedu u igrama na sreću;
• besplatno (trgovac može da koristi reč „besplatno” u opisivanju proizvoda koje oglašava jedino ako ne postoje nikakvi dodatni ili skriveni troškovi).
Poslovanje se smatra obmanjujućim ako se njime iznose netačne informacije ili je, iako ne sadrži neistinite informacije, predstavljeno na način koji dovodi ili može da dovede prosečnog potrošača u zabludu u pogledu: postojanja ili prirode proizvoda; osnovnih obeležja proizvoda (dostupnost, prednosti, rizici, upotreba, sastav, isporuka, podobnost za upotrebu, postupanje po pritužbama); obima obaveza trgovca, razloga za određeno tržišno postupanje i prirode procesa prodaje; cene ili načina na koji je obračunata ili postojanja određenih pogodnosti u pogledu cene; potrebe za servisiranjem, delovima, zamenom ili popravkom; položaja, osobina ili prava trgovca ili njegovog zastupnika koji se odnose na njihov identitet ili imovinu, kvalifikacije, status i svojinska prava i prava intelektualne svojine kojima raspolažu, nagrada ili priznanja koja su primili; prava potrošača, uključujući pravo na popravku, zamenu ili povraćaj sredstava ili rizika kojima može da bude izložen.

(Pančevac)

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre postavljanja komentara, molimo pročitajte i složite se sa uslovima korišćenja


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.